مخبر: عراق زیرساخت‌های خوبی برای زیارت اربعین فراهم کرده است-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

مخبر: عراق زیرساخت‌های خوبی برای زیارت اربعین فراهم کرده است

سرپرست سابق ریاست جمهوری در دیدار نخست‌وزیر عراق گفت: خدمات و تلاش‌های صورت گرفته برای زائران اربعین کاملا مشهود است و در طول سال‌های اخیر تدارک خوب و زیرساخت‌های مناسبی برای این سفر فراهم شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمد مخبر سرپرست سابق ریاست جمهوری در دیدار نخست وزیر عراق از تلاش‌های دولت و ملت این کشور در میزبانی از زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد.

 

مخبر در این دیدار که روز گذشته در حاشیه حضور وی در راهپیمایی اربعین و در بغداد برگزار شد، خطاب به محمد شیاع السودانی گفت: خدمات و تلاش‌های صورت گرفته برای زائران اربعین کاملا مشهود است و در طول سال‌های اخیر تدارک خوب و زیرساخت‌های مناسبی برای این سفر فراهم شده است.

 

وی با اشاره به سطح روابط فی مابین تهران و بغداد، این تعاملات را استراتژیک و راهبردی خواند و گفت: بسیاری از موانع و مشکلات در حوزه همکاری‌های اقتصادی و فعالیت بخش خصوصی دو کشور  به‌ویژه با پیگیری‌های شخص آقای سودانی مرتفع شده اما همچنان زمینه‌های جدید بسیاری برای تعمیق این روابط وجود دارد.

 

سرپرست سابق ریاست جمهوری همچنین با اشاره به مواضع خوب عراق در خصوص غزه گفت: موضوع فلسطین امروز از یک مساله در داخل دنیای اسلام به یک موضوع جهانی تبدیل شده که همه وجدان‌های آگاه و بیدار را در جهان جریحه‌دار کرده است.

 

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار خطاب به مخبر گفت: نقش و تاثیرگذاری شخص جنابعالی در توسعه روابط فی مابین دو کشور کاملا مشهود است و بسیاری از مسائل و مشکلات را شما در جلسات و ملاقات‌ها پیگیری کرده و به سرانجام رساندید.

 

محمد شیاع‌السودانی افزود: برای دولت و ملت عراق ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی یک نعمت است و ما نیز از زحمات و ارائه امکانات و تسهیلات به‌ویژه در حوزه‌های خدماتی، پزشکی و ... به این زوار از سوی جمهوری اسلامی تشکر می‌کنیم.

 

وی مواضع مشترک ایران و عراق در موضوع فلسطین را ارزشمند و راهگشا دانست که با استمرار باید در تمام تحولات بین المللی و منطقه موثر واقع شود.

 

نخست‌وزیر عراق همچنین انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که شاهد استحکام روابط میان تهران و بغداد از جمله در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باشیم.

 

وی اقدامات رژیم صهیونیستی در عملیات‌های ترور در سوریه و نیز شهادت اسماعیل هنیه در تهران را نشان‌دهنده عمق دشمنی اسراییل و نیز موید مسئولیت و نقش جمهوری اسلامی در منطقه دانست./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار